Polityka prywatności / Polityka cookies / Poleć stronę

Kadra

 

 

W naszych klasach o profilu terapeutyczno-integracyjnym pracuje obecnie 6 pedagogów i terapeutów z wieloletnim doświadczeniem, którzy zapewniają uczniom wszechstronny rozwój oraz poczucie bezpieczeństwa.

Nad ich pracą czuwa mgr Katarzyna Teller - pedagog specjalny, konsultant  i superwizor ds. integracji i terapii w Szkołach Gaudeamus i Przedszkolach Pomarańczowa Ciuchcia.

Pani Katarzyna ma 19-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku nauczyciela wychowawcy i terapeuty w klasach integracyjnych. Ponad 10 lat pracowała w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Edukacja” jako kierownik terapii pedagogicznej. Wielokrotnie organizowała kursy oraz była wykładowcą w radach szkoleniowych i na warsztatach dla nauczycieli i rodziców.  Współpracuje z Akademią Pedagogiki Specjalnej oraz Uniwersytetem Warszawskim organizując m.in. praktyki studenckie.
Tytuł magistra uzyskała na UKSW, kierunek: Pedagogika Rodzinna. Jest ponadto absolwentką Pedagogiki Terapeutycznej na WSSE oraz studiów podyplomowych na kierunku: Edukacja Wczesnoszkolna i Terapia Pedagogiczna. Ukończyła także wiele kursów i warsztatów terapeutycznych, w tym m.in. kurs Denisona, Labana, „Metoda dobrego startu”, „Spójrz inaczej na agresję”.

 

Co mówią nasi pedagodzy i terapeuci o swojej pracy w klasach o profilu terapeutyczno-integracyjnym?

 

„Praca z dziećmi w klasie o profilu terapeutyczno-integracyjnym dostarcza dużo radości i pogody ducha. Są momenty, kiedy role się odwracają i to milusińscy stają się nauczycielami – opowiadając o kolejnych szczegółach dotyczących swoich zainteresowań. Przez ostatnie dwa miesiące dowiedziałam się bardzo dużo na temat świata roślin i zwierząt, transportu oraz czasu. Widząc postępy, jakie nasze dzieci robią z dnia na dzień, jestem dumna i niezmiernie cieszę się, że mam możliwość pracy z nimi”.

Wychowawca kl. 1 (Gaudeamus Bemowo)

 

„Każde dziecko w klasie o profilu terapeutyczno-integracyjnym jest inne i zmaga się z innymi problemami. Dla jednych trudnością jest wykonanie ćwiczeń fizycznych, dla innych budowanie dobrych relacji rówieśniczych. Praca terapeuty polega na tym, żeby dotrzeć do każdego dziecka z osobna i wesprzeć je w jego rozwoju. Pomocna jest w tym względzie współpraca z rodzicami, która daje możliwość ujednolicenia metod w szkole i w domu. Dzięki niej dziecko doświadcza poczucia stałości, co umożliwia mu lepsze przystosowanie się do otoczenia. Na co dzień obserwuję sukcesy dzieci w naszej klasie. Ważne jest by najmniejsze osiągnięcie dziecka zostało zauważone i docenione przez terapeutę. Praca z dziećmi w klasie  o profilu terapeutyczno-integracyjnym to duże wyzwanie, ale bardzo satysfakcjonujące. Wspólne pokonywanie z dziećmi trudności dnia codziennego uczy mnie pokory i wiary w to, że systematyczna i wytrwała praca daje efekty”.

Nauczyciel terapeuta w kl.1 (Gaudeamus Bemowo)

 

„Praca w klasie  o profilu terapeutyczno-integracyjnym dostosowana jest do indywidualnych potrzeb uczniów, najwięcej uwagi poświęcamy na wzmacnianie poczucia własnej wartości naszych podopiecznych. Racjonalny stosunek do dziecka, wiedza o nim i sposobach postępowania z nim to gwarancja osiągnięcia pozytywnych efektów terapii. My uczymy się naszych dzieci, a one nas i otaczającej je rzeczywistości. Efekty naszej pracy, a przede wszystkim pracy naszych uczniów, widzi cała szkolna społeczność. Nasi uczniowie biorą udział w szkolnych uroczystościach, konkursach, projektach wewnątrzszkolnych. Integracja jest dla nas priorytetem. Na szkolnym korytarzu coraz więcej osób wita się z nami  i  zaprasza do wspólnej zabawy.”

                                                                                                                                                Pedagog specjalny /nauczyciel terapeuta w kl. 1c (Gaudeamus Józefosław)

 

„Niewielka ilość osób w klasie oraz wsparcie drugiego nauczyciela ułatwia naszym uczniom osiąganie sukcesu. Małe grupy pozwalają dzieciom skupiać się na stawianych przed nimi zadaniach. Umożliwia to dostosowanie tempa pracy oraz poziomu materiału do aktualnych potrzeb i możliwości naszych uczniów. To pozwala na realizację programu szkoły podstawowej w takim samym tempie, jak w pozostałych klasach równoległych, a jednocześnie pozwala poświęcić więcej czasu na obszary, w których nasi uczniowie wymagają wsparcia.”

                                                                                                                                       Wychowawca kl. 1c  (Gaudeamus Józefosław)