Polityka prywatności / Polityka cookies / Poleć stronę

Zadzwoń do nas! 690 999 126

Klasa Ib

 

 

Rok szkolny: jak upływa nam czas?

Wspólną naukę i pracę rozpoczęliśmy od zabaw, które pozwalały na wzajemne poznanie się. Pierwsze dni września przeznaczyliśmy na stworzenie w naszej sali atmosfery ciepła i przychylności, wstępu do krainy wiedzy. Bardzo dużo czasu poświęciliśmy na twórczość plastyczną, którą udekorowaliśmy wszystkie wolne przestrzenie.

                                                          

Podczas Europejskiego Dnia Języków daliśmy innym przykład, że stanowimy jedną, zgraną klasę i że potrafimy dzielić się swoimi często drogocennymi przedmiotami. Aby należycie zaprezentować  wybrany przez nas kraj, chcieliśmy pokazać wszystkim mistrzowską drużynę piłki nożnej – wtedy uczniowie naszej klasy przynieśli swoje karty z piłkarzami. Warto nadmienić, że te karty dla każdego chłopca w tym wieku mają olbrzymią wartość!

 

Nasz codzienny plan przedstawia się następująco: po czasie przeznaczonym na gry i zabawy oraz na wspólne poranne dzielenie się przemyśleniami rozpoczynamy lekcje.

 

Jak ćwiczymy pisanie, liczenie? Oczywiście na konkretach. Ponieważ najłatwiej jest uczyć się przez działanie, to niewątpliwie nauka pisania liter poprzez pracę z plasteliną jest dla nas jedną z najatrakcyjniejszych form aktywności.

 

         

 

Prace plastyczne przybierają różne formy. Uczniowie naszej klasy  tworzą  prace przestrzenne, często wykonywane metodą projektu.

            

 

Podstawą życia społecznego w szkole są wspólne gry i zabawy, nasza klasa często zaprasza dzieci innych klas do wspólnych ćwiczeń czy zabaw konstruktorskich. Dzięki takim zajęciom uczniowie mają szansę na świetną zabawę, ale przede wszystkim na możliwość uczestniczenia w sytuacjach społecznych, takich jak akceptowanie tego, że każdy jest inny czy też potrzeba współpracy z rówieśnikami.

Współpraca to nie tylko zabawa, ale również nauka – dlatego podczas łączonych zajęć wspólnie eksperymentujemy, analizujemy i dochodzimy do różnych wniosków.

                         

 

Dzień Babci i Dziadka był okazją do wystawienia sztuki „Czerwony Kapturek”. W klasie terapeutycznej są świetni aktorzy! Przedstawienie zostało zagrane w tak wyśmienity sposób, że artyści wystąpili dwukrotnie – raz dla rodziców, babć i dziadków, potem dla uczniów i nauczycieli. Pani dyrektor wyszła z naszego przedstawienia ze łzami w oczach, tak była wzruszona i tak jej się podobało.

 

 

Miło nam się pracuje w kameralnej atmosferze, a kiedy jest ku temu czas i sposobność spotykamy się w szerszym gronie. Odnosimy sukcesy w szkolnych konkursach np. recytatorskim (II miejsce) i fotograficznym (II miejsce). Mamy również wspólne pasje, np. słuchanie głośnego czytania książek. W tym roku przeczytaliśmy już serię „Biura detektywistycznego”, „Harrego Pottera” czy „Hobbita”.

Uczniowie często przynoszą własne lektury i zachęcają innych do czytania. Czas spędzany na wspólnym czytaniu i słuchaniu lektur to moment, kiedy czujemy się naprawdę zgraną klasą. Czujemy też, że stanowimy nieodłączny element całej szkoły, którą postrzegamy jako "nasze miejsce".

Uwielbiamy również szkolne wycieczki i już nie możemy się doczekać czerwcowej Zielonej Szkoły, na którą jedziemy wszyscy!