Zapisz się na dzień otwarty
Klasy I-III
Jesteśmy szkołami „Uczącymi Się”. Honorowy tytuł przyznawany placówkom skoncentrowanym na wdrażaniu ocenia kształtującego oraz podnoszeniu jakości nauczania i efektywności uczenia się wszystkich uczniów i uczennic – otrzymaliśmy w czerwcu 2022 roku.
Co to oznacza w praktyce?
W praktyce uczniowie otrzymują mniej stopni, a częściej informację zwrotną co zrobili dobrze, co i jak należy udoskonalić, w jakim kierunku powinni się dalej rozwijać. Wiedzą, czego i po co się uczą, są informowani, co będzie oceniane.
Tworzymy atmosferę sprzyjającą uczeniu się, której filary stanowią: wiara uczniów w siebie, ich zaangażowanie, samodzielność, świadomość własnych mocnych stron oraz odpowiedzialność i współpraca.
Określamy cel lekcji w języku ucznia, a po jej zakończeniu wspólnie sprawdzamy stopień jego realizacji. Wiemy, że uczeń świadomy tego, do czego zmierza oraz co i dlaczego zostało zaplanowane, ma znacznie wyższą motywację do poznawania i uczenia się, a w konsekwencji większą szansę na osiągnięcie sukcesu edukacyjnego.
Podajemy kryteria sukcesu, czyli szczegółowe kryteria, które będą dowodem na to, że cel został osiągnięty. NaCoBeZu – czyli: na co będziemy zwracać uwagę – uczniowie otrzymują także przed każdą formą sprawdzenia ich wiedzy, a także przed zadaniami domowymi.
Wiemy, że każdy potrzebuje informacji zwrotnej o swoich osiągnięciach i oceny swojej pracy. Stopnie nie są informacją użyteczną dla ucznia. Ocena pracy ucznia, która będzie przez niego wykorzystana w procesie uczenia się, to taka, która wskaże mu: co zrobił dobrze, co należy poprawić, jak należy poprawić,
w jakim kierunku uczeń powinien się dalej rozwijać.
Wiemy, że każdy potrzebuje informacji zwrotnej o swoich osiągnięciach i oceny swojej pracy. Stopnie nie są informacją użyteczną dla ucznia. Ocena pracy ucznia, która będzie przez niego wykorzystana w procesie uczenia się, to taka, która wskaże mu: co zrobił dobrze, co należy poprawić, jak należy poprawić,
w jakim kierunku uczeń powinien się dalej rozwijać.
Klasy I-III
Ocenianiekształtujące
Jesteśmy OK - Oceniamy, wspierając
Filary szkół Gaudeamus to: wiara uczniów w siebie, ich zaangażowanie, samodzielność, świadomość własnych mocnych stron oraz odpowiedzialność i współpraca. Pragnąc rozwijać te wartości, prowadzimy w naszych szkołach Ocenianie Kształtujące(OK). Nasi nauczyciele budują partnerską relację nauczyciel – uczeń, która wpływa na większą motywację i zaangażowanie się ucznia w proces uczenia się. Zadają pytania, które zmuszają do myślenia, włączają uczniów w proces oceniania, dają im prawo do błędów, a nie rozliczają z tego, czego jeszcze nie wiedzą.
W praktyce uczniowie otrzymują mniej stopni, a częściej informację zwrotną co zrobili dobrze, co i jak należy udoskonalić, w jakim kierunku powinni się dalej rozwijać. Wiedzą, czego i po co się uczą, są informowani, co będzie oceniane.
1
Tworzymy atmosferę sprzyjającą uczeniu się, której filary stanowią: wiara uczniów w siebie, ich zaangażowanie, samodzielność, świadomość własnych mocnych stron oraz odpowiedzialność i współpraca.
2
Określamy cel lekcji w języku ucznia, a po jej zakończeniu wspólnie sprawdzamy stopień jego realizacji. Wiemy, że uczeń świadomy tego, do czego zmierza oraz co i dlaczego zostało zaplanowane, ma znacznie wyższą motywację do poznawania i uczenia się, a w konsekwencji większą szansę na osiągnięcie sukcesu edukacyjnego.
3
Podajemy kryteria sukcesu, czyli szczegółowe kryteria, które będą dowodem na to, że cel został osiągnięty. NaCoBeZu – czyli: na co będziemy zwracać uwagę – uczniowie otrzymują także przed każdą formą sprawdzenia ich wiedzy, a także przed zadaniami domowymi.
4
Wiemy, że każdy potrzebuje informacji zwrotnej o swoich osiągnięciach i oceny swojej pracy. Stopnie nie są informacją użyteczną dla ucznia. Ocena pracy ucznia, która będzie przez niego wykorzystana w procesie uczenia się, to taka, która wskaże mu: co zrobił dobrze, co należy poprawić, jak należy poprawić,
w jakim kierunku uczeń powinien się dalej rozwijać.
5
Proces nauczania jest procesem społecznym. Człowiek najlepiej uczy się z innymi. Dlatego organizujemy proces edukacyjny tak, aby uczniowie pracowali w parach lub grupach. Dzięki temu dzieci uczą się od siebie nawzajem, pogłębiając swoją wiedzę oraz umiejętność współpracy.
Skontaktuj się z nami
Gaudeamus Bemowo
Gaudeamus Józefosław
Gaudeamus
Edukacja Domowa
Uczniowie szkoły Józefosław
W rankingu ogólnopolskim zdobyli średnio:
Język polski 92% punktów (średni wynik w Polsce: 66%, średni wynik w Warszawie: 72%)
Matematyka 85% punktów (średni wynik w Polsce: 53%, średni wynik w Warszawie: 67%)
Język angielski 97% punktów (średni wynik w Polsce: 66%, średni wynik w Warszawie: 81%)
Uczniowie szkoły Bemowo
W rankingu ogólnopolskim zdobyli średnio:
Język polski 76% punktów (średni wynik w Polsce: 66%, średni wynik w Warszawie: 74%)
Matematyka 84% punktów (średni wynik w Polsce: 53%, średni wynik w Warszawie: 67%)
Język angielski 96% punktów (średni wynik w Polsce: 66%, średni wynik w Warszawie: 81%)
Uczniowie szkoły Bemowo
W rankingu ogólnopolskim zdobyli średnio:
Język polski 67% punktów (średni wynik w Polsce: 60%, średni wynik w Warszawie: 64%)
Matematyka 73% punktów (średni wynik w Polsce: 57%, średni wynik w Warszawie: 62%)
Język angielski 90% punktów (średni wynik w Polsce: 67%, średni wynik w Warszawie: 72%)
Język polski 73% punktów (średni wynik w Polsce: 60%, średni wynik w Warszawie: 64%)
Matematyka 93% punktów (średni wynik w Polsce: 57%, średni wynik w Warszawie: 62%)
Język angielski 97% punktów (średni wynik w Polsce: 67%, średni wynik w Warszawie: 72%)