Polityka prywatności / Polityka cookies / Poleć stronę

Zadzwoń do nas! 733-363-303

Gaudeamus Erasmus+

Nasi nauczyciele uczestniczyli w międzynarodowym projekcie doszkalającym umiejętności nauczania Erasmus+ w Madrycie!

 

Od 5 do 16 lipca 2021 roku osiemnaścioro pracowników Niepublicznej Szkoły Podstawowej Gaudeamus (Bemowo) uczestniczyło w zorganizowanych kursach języka angielskiego: Activate your English for Teaching B1+, B2 oraz CLIL: Content and Language Integrated Learning w Hiszpanii, Madrycie.

 

Podzieleni na dwie grupy - nauczyciele przedmiotu i specjaliści oraz nauczyciele języka angielskiego - rozwijaliśmy swoje umiejętności językowo-komunikacyjne, kulturowe oraz metodologiczne.

 

Wszystko by zapewnić jak najwyższą jakość kształcenia dwujęzycznego w naszej szkole.

 

Pierwszy kurs rozwinął nasze umiejętności komunikacyjne. Nauczyciele skupiali się na nawiązaniu nowych, międzynarodowych znajomości m.in. z pedagogami z Czech czy Grecji. Poznali też środowisko z innych miast w Polsce. Rozmawiali między sobą o specyfice pracy, metodach nauczania czy organizowanych projektach aktywizujących uczniów. Wymieniali się cennym doświadczeniem i doskonalili swój warsztat pracy. 

Bloki zajęć prowadzone były wyłącznie w języku angielskim przez wykwalifikowaną kadrę English Matters - native speakerów z Anglii, Irlandii i Szkocji. Dotyczyły najbardziej przydatnych w życiu szkolnym obszarów komunikacyjnych - socialising in Europe, culture in the UK, cuisine, environmental issues, science & technology, networking, interests, dissemination strategies itp.

Codzienny kontakt z językiem angielskim, poznana leksyka i nowe podejścia metodologiczne umożliwią urozmaicenie codziennej pracy naszych pedagogów z uczniami, wspomogą ich w kontakcie z dwujęzyczną młodzieżą i poszerzą nasz repertuar przedmiotów prowadzonych dwujęzycznie.

 

Drugi kurs obracał się wokół zagadnień związanych z dwujęzycznością. Kształcił kompetencje nauczycieli języka angielskiego - metodologii pracy wg metody CLIL. Przez cały kurs angliści pracowali nad swoim portfolio, przygotowywali lekcje pokazowe, ćwiczyli umiejętności metodyczne, praktykowali tworzenie konspektów lekcji tak, by były jak najbardziej efektywne dla uczniów. Skupiali się na roli nauczyciela w procesie nauki CLIL, analizowali przykładowe lekcje dwujęzyczne, poznali nowe sposoby pracy, m.in. cooperative learning, CLIL in action, thinking skills in CLIL czy assessing and evaluating.

Obie grupy miały również okazję poznać hiszpański dorobek kulturalny. Nauczyciele brali udział w badaniach terenowych w Madrycie (Madrid of the House of Austria), w której mogli dokładnie poznać najważniejsze miejsca stolicy Hiszpanii. Zwiedzili kluczowe muzeum w Madrycie - Museo del Prado. Odwiedzili też dawną stolicę - Toledo. Tworzyli swoje portfolia i prezentacje w międzynarodowych grupach.

 

Wszyscy uczestniki otrzymali certyfikaty, potwierdzające nabyte umiejętności.

Wyjazd i zdobyte doświadczenia okazały się dla nas na tyle cenne, że zapewne nie poprzestaniemy na jednorazowym udziale w projektach Erasmus+.

 

Magdalena Szarecka-Perwińska,
Aleksandra Szczypek