Szkolenie w Madrycie!

Między 5 a 16 lipca 2021 roku nasi nauczyciele: pani Monika, pani Joanna, pani Agnieszka, pani Magdalena, pani Dominika, pani Kinga, pani Katarzyna, pani Aleksandra, pani Anna, pani Magdalena, pani Dagmara, pani Anna, pani Ewa, pani Aleksandra, pani Magdalena, pan Artur, pan Dawid oraz pan Albert uczestniczyli w dwóch szkoleniach: Activate your english for teaching and CLIL – Content and Language Integrated Learning, które odbyły się w stolicy Hiszpanii, Madrycie.

Podzieleni na dwie grupy – nauczyciele przedmiotu i specjaliści oraz nauczyciele języka angielskiego – rozwijaliśmy swoje umiejętności językowe, kulturowe oraz metodologiczne. Na pierwszym kursie nauczyciele skupiali się kompetencjach komunikacyjnych, na nawiązaniu nowych, międzynarodowych znajomości m.in. z pedagogami z Czech czy Grecji.

Rozmawiali między sobą o specyfice pracy, metodach nauczania czy organizowanych projektach aktywizujących dla uczniów. Wymieniali się cennym doświadczeniem i doskonalili swój warsztat pracy. Bloki zajęć prowadzone były wyłącznie w języku angielskim przez wykwalifikowaną kadrę English Matters – native speakerów z Anglii, Irlandii i Szkocji. Dotyczyły najbardziej przydatnych w życiu szkolnym obszarów komunikacyjnych – socialising in Europe, culture in the UK, cuisine, environmental issues, science & technology, networking, interests, dissemination strategies itp.

Drugi kurs koncentrował się wokół zagadnień związanych z dwujęzycznością. Kształcił kompetencje nauczycieli języka angielskiego – metodologię pracy wg CLIL. Przez cały kurs angliści pracowali nad swoim portfolio, przygotowywali lekcje pokazowe, ćwiczyli umiejętności metodyczne, praktykowali tworzenie konspektów lekcji tak, by były efektywne dla uczniów. Skupiali się na roli nauczyciela w procesie nauki CLIL, analizowali przykładowe lekcje dwujęzyczne, poznali nowe sposoby pracy, m.in. cooperative learning, CLIL in action, thinking skills in CLIL czy assessing and evaluating.

Podczas projektu wszyscy nauczyciele mieli okazję poznać hiszpański dorobek kulturalny. Brali udział w grze terenowej w Madrycie (Madrid of the House of Austria), w której mogli dokładnie poznać najważniejsze miejsca stolicy Hiszpanii. Zwiedzili też kluczowe muzea oraz odwiedzili dawną stolicę – Toledo.

Po powrocie do szkoły zorganizowaliśmy szkolenie, dotyczące metodologii CLIL oraz poznanych metod aktywizujących. Rozmawialiśmy o narzędziach, ułatwiających pracę dwujęzyczną.

Share:

More news:

Wyjazd uczniów do Toskanii – Agliana

  Wyjazd uczniów do Toskanii – Agliana Grupa naszych uczniów miała niezwykłą okazję uczestniczyć w wymianie międzynarodowej w ramach programu Erasmus+ w malowniczej miejscowości Agliana,

Kurs w Atenach

W dniach 3-8 lutego 2025r. jeden z nauczycieli szkoły Gaudeamus Bemowo – Damian – uczestniczył w kursie „English Language Course (Elementary Level)” organizowanym przez EUROPASS

Kurs w Laponii

Dwie nauczycielki z naszej szkoły Gaudeamus Bemowo, Ola i Magda, miały niezwykłą okazję uczestniczyć w kursie Lapland International Forum for Education, gdzie miały szansę poznać

Students of the Józefosław school

In the national ranking, they scored on average:

Język polski 85.7%

Matematyka 94%

Język angielski 98.2%

Students of the Bemowo school

In the national ranking, they scored on average:

Język polski 84%

Matematyka 72%

Język angielski 93%

Students of the Bemowo school

In the national ranking, they scored on average:

Język polski: 84%

Matematyka: 72%

Język angielski: 93%

Students of the Józefosław school

In the national ranking, they scored on average:

Język polski 85,7%

Matematyka 94%

Język angielski 98,2%