fbpx

Zapisz się na dzień otwarty

Klasy I-III

Inteligencje wielorakie

Każdy inny
- wszyscy zdolni

Dla nas każde dziecko jest zdolne i wyjątkowe.
Dlatego w odróżnieniu od tradycyjnych szkół opieramy proces edukacji na Teorii Inteligencji Wielorakich prof. Howarda Gardnera. Wg niej każdy człowiek posiada 8 typów inteligencji, które wzajemnie na siebie oddziałują, uzupełniają się, przenikają – tworząc dynamiczny, specyficzny dla każdego profil inteligencji.

Bazując na obserwacji każdego ucznia, tworzymy dla niego optymalny, dostosowany do jego wiodących inteligencji profil uczenia się, rozwijamy jego indywidualne talenty i zainteresowania. Znajomość mocnych stron ucznia pozwala nauczycielom na wykorzystanie ich w procesie wspierania sfer słabszych, zaspokajając przy tym potrzebę dziecięcego uznania. Sprawiamy, że nauka szkolna przynosi satysfakcję, staje się przyjemnością, rozwija motywację oraz daje poczucie sukcesu i inspiruje do dalszej pracy.

Czy wiesz, że…

Albert Einstein – w czasach szkolnych marzyciel zakłócający tok lekcji ciągłymi pytaniami – w opinii nauczycieli miał nigdy niczego nie osiągnąć, jego notowania stały tak nisko, że wielokrotnie zalecano mu rezygnację ze szkoły.

Winston Churchill – w szkole sepleniący i jąkający się chłopiec został jednym z największych przywódców i mówców XX wieku.

Tomasz Edison – najbardziej płodny wynalazca wszechczasów – po trzech tygodniach nauki musiał opuścić szkołę, gdyż uznano go za „niespełna rozumu” ze względu na ilość zadawanych pytań.

Naszą misją jest RADOŚĆ – NAUKA – PASJA. Uważamy, że w poznawaniu świata najważniejsza jest RADOŚĆ z odkrytej tajemnicy, z osiągniętego celu oraz pokonanej trudności. Robimy wszystko, żeby NAUKA w naszej szkole była najwspanialszą przygodą prowadzącą do poznawania świata, dostrzegania jego piękna i zrozumienia, jaki on jest. Pomagamy odkryć uczniom ich PASJE, dzięki którym mogą z entuzjazmem zmierzać do wyznaczonego celu.

DLACZEGO POTENCJAŁ WIELU OSÓB ODNOSZĄCYCH SPEKTAKULARNE SUKCESY NA POLU NAUKOWYM, ARTYSTYCZNYM, SPOŁECZNYM, SPORTOWYM W PROCESIE EDUKACJI SZKOLNEJ POZOSTAJE CAŁKOWICIE NIEZAUWAŻONY?

Badanie prowadzone przez amerykańskiego psychologa i neurologa – profesora uniwersytetu Harvarda i posiadacza ponad 20 doktoratów honoris causa – zrewolucjonizowały sposób myślenia o edukacji. Profesor podważył tezę o istnieniu tylko jednego rodzaju inteligencji, który można zmierzyć przy użyciu testów, prezentując w zamian wachlarz wielu inteligencji odrębnych, ale równoprawnych. Badania wykazują, że najbardziej pożądanymi rodzajami inteligencji w tradycyjnych szkołach są językowa i matematyczno–logiczna. Pozostałe spychane są na margines, dewaluowane; ich rozwój nie jest wspierany w sposób przemyślany i celowy. Każdy człowiek posiada wszystkie typy inteligencji, które wzajemnie na siebie oddziałują , uzupełniają się, przenikają – tworząc dynamiczny, specyficzny dla każdego profil inteligencji. Poznanie mocnych stron, czyli określenie zdolności specjalnych pomocnych we wspieraniu rozwoju stron słabszych, jest gwarancją osiągnięcia przez uczniów sukcesu.

Klasy I-III

Inteligencje
wielorakie

Każdy inny - wszyscy zdolni

Dla nas każde dziecko jest zdolne i wyjątkowe.
Dlatego w odróżnieniu od tradycyjnych szkół opieramy proces edukacji na Teorii Inteligencji Wielorakich prof. Howarda Gardnera. Wg niej każdy człowiek posiada 8 typów inteligencji, które wzajemnie na siebie oddziałują, uzupełniają się, przenikają – tworząc dynamiczny, specyficzny dla każdego profil inteligencji.

Bazując na obserwacji każdego ucznia, tworzymy dla niego optymalny, dostosowany do jego wiodących inteligencji profil uczenia się, rozwijamy jego indywidualne talenty i zainteresowania. Znajomość mocnych stron ucznia pozwala nauczycielom na wykorzystanie ich w procesie wspierania sfer słabszych, zaspokajając przy tym potrzebę dziecięcego uznania. Sprawiamy, że nauka szkolna przynosi satysfakcję, staje się przyjemnością, rozwija motywację oraz daje poczucie sukcesu i inspiruje do dalszej pracy.

Czy wiesz, że…

Albert Einstein – w czasach szkolnych marzyciel zakłócający tok lekcji ciągłymi pytaniami – w opinii nauczycieli miał nigdy niczego nie osiągnąć, jego notowania stały tak nisko, że wielokrotnie zalecano mu rezygnację ze szkoły.

Winston Churchill – w szkole sepleniący i jąkający się chłopiec został jednym z największych przywódców i mówców XX wieku.

Tomasz Edison – najbardziej płodny wynalazca wszechczasów – po trzech tygodniach nauki musiał opuścić szkołę, gdyż uznano go za „niespełna rozumu” ze względu na ilość zadawanych pytań.

DLACZEGO POTENCJAŁ WIELU OSÓB ODNOSZĄCYCH SPEKTAKULARNE SUKCESY NA POLU NAUKOWYM, ARTYSTYCZNYM, SPOŁECZNYM, SPORTOWYM W PROCESIE EDUKACJI SZKOLNEJ POZOSTAJE CAŁKOWICIE NIEZAUWAŻONY?

Badanie prowadzone przez amerykańskiego psychologa i neurologa – profesora uniwersytetu Harvarda i posiadacza ponad 20 doktoratów honoris causa – zrewolucjonizowały sposób myślenia o edukacji. Profesor podważył tezę o istnieniu tylko jednego rodzaju inteligencji, który można zmierzyć przy użyciu testów, prezentując w zamian wachlarz wielu inteligencji odrębnych, ale równoprawnych. Badania wykazują, że najbardziej pożądanymi rodzajami inteligencji w tradycyjnych szkołach są językowa i matematyczno–logiczna. Pozostałe spychane są na margines, dewaluowane; ich rozwój nie jest wspierany w sposób przemyślany i celowy. Każdy człowiek posiada wszystkie typy inteligencji, które wzajemnie na siebie oddziałują , uzupełniają się, przenikają – tworząc dynamiczny, specyficzny dla każdego profil inteligencji. Poznanie mocnych stron, czyli określenie zdolności specjalnych pomocnych we wspieraniu rozwoju stron słabszych, jest gwarancją osiągnięcia przez uczniów sukcesu.

Czym są inteligencje wielorakie?

Teoria inteligencji wielorakich profesora Howarda Gardnera mówi, że każdy człowiek posiada osiem typów inteligencji, które wzajemnie oddziałują, uzupełniają się i przenikają. Tworzą one dynamiczny i specyficzny dla każdego profil inteligencji.
Czytaj więcejDlatego, obserwując naszych uczniów, staramy się stworzyć optymalny profil kształcenia dostosowany do wiodących inteligencji każdego z nich. Naszym celem jest rozwijanie indywidualnych talentów i zainteresowań każdego dziecka. Inteligencja wieloraka w szkole ma bowiem ogromne znaczenie.   Profesor Howard Gardner, znany amerykański psycholog i neurolog z Uniwersytetu Harvarda, przeprowadził badania, które zrewolucjonizowały sposób myślenia o edukacji. Podważył on przekonanie, że istnieje tylko jeden rodzaj inteligencji, który można mierzyć za pomocą testów. Zamiast tego zaprezentował różnorodność wielu odrębnych, ale równoprawnych inteligencji, czyli właśnie inteligencje wielorakie. W tradycyjnych szkołach najbardziej cenione są zazwyczaj inteligencje językowa i matematyczno-logiczna, podczas gdy pozostałe są często zaniedbywane i niewspierane w celowy sposób. Zmieniamy ten sposób działania – inteligencja wieloraka w szkole Gaudeamus rozwijana jest u dzieci na wielu płaszczyznach.

Inteligencja wieloraka Gardner – pomocna w życiu

Ważne jest, aby zrozumieć, że każdy człowiek posiada wszystkie typy inteligencji, które wzajemnie oddziałują, uzupełniają się i przenikają, tworząc unikalny profil osobowości. Poznanie mocnych stron, czyli wykrycie specjalnych zdolności, które mogą pomóc w rozwoju słabszych obszarów, jest kluczem do osiągnięcia sukcesu przez uczniów. Dążymy do tego, aby w naszej szkole każde dziecko mogło rozkwitnąć i wykorzystać swój pełen potencjał. Wieloraka inteligencja u dzieci jest więc w naszej placówce rozwijana na wiele sposobów.

Inteligencja wieloraka Gardnera i jej typy

Inteligencje wielorakie według Gardnera obejmują osiem różnych typów. Każdy z nich reprezentuje różne zdolności i predyspozycje, które mogą być rozwinięte i wykorzystane w procesie uczenia.
  • Inteligencja językowa: to zdolność do rozumienia i wykorzystywania języka w celu efektywnej komunikacji.
  • Inteligencja logiczno-matematyczna: dotyczy umiejętności logicznego myślenia, rozwiązywania problemów matematycznych, analizy i dedukcji.
  • Inteligencja przestrzenna: ta inteligencja wieloraka nawiązuje do zdolności percepcji przestrzennej, orientacji w przestrzeni oraz tworzenia i manipulowania obrazami w umyśle.
  • Inteligencja muzyczna: jest to zdolność rozpoznawania, tworzenia i interpretacji dźwięków, rytmów oraz kompozycji muzycznych.
  • Inteligencja cielesno-kinestetyczna: dotyczy umiejętności kontrolowania ruchu ciała oraz zdolności do wykonywania precyzyjnych i zręcznych działań fizycznych.
  • Inteligencja interpersonalna: ta inteligencja wieloraka Gardnera odnosi się do zdolności rozumienia innych ludzi, empatii, budowania relacji społecznych oraz skutecznej komunikacji interpersonalnej.
  • Inteligencja intrapersonalna: czyli zdolność do samoświadomości, rozumienia własnych emocji, celów, wartości i motywacji.
  • Inteligencja przyrodnicza: ta dotyczy wrażliwości oraz zdolności do rozpoznawania i rozumienia świata przyrody, włączając w to rośliny, zwierzęta, ekosystemy.

Inteligencja wieloraka w szkole – jak można ją rozwijać?

Inteligencja wieloraka Gardner – w jaki sposób można ją rozwijać? W tym celu konieczne jest stworzenie środowiska edukacyjnego, które promuje rozmaite formy uczenia się i wykorzystuje różne metody nauczania. Ważne jest, aby nauczyciele mieli świadomość różnorodności inteligencji i byli gotowi dostosować swoje metody nauczania, aby uwzględnić różne style poznawcze i preferencje uczniów.   Wprowadzenie projektów interdyscyplinarnych, prac grupowych, warsztatów artystycznych i praktycznych, gier edukacyjnych, zdrowy styl życia zajęcia dla dzieci, czy nawet wyjścia terenowe, to tylko niektóre z wielu sposobów, które stosujemy w naszej szkole, aby wspierać rozwój różnych typów inteligencji. Stosujemy także ocenianie kształtujące w klasach 1 – 3. Dzięki wielu doświadczeniom uczniowie mają możliwość odkrywania i rozwijania swoich mocnych stron, niezależnie od tego, czy są to zdolności językowe, matematyczne, ruchowe czy interpersonalne.

Wieloraka inteligencja u dzieci

Inteligencja wieloraka w szkole ma bardzo duży wpływ na kształtowanie uczniów i przygotowanie ich do wielu wyzwań. Jest szczególnie istotna w kontekście rozwoju na wielu płaszczyznach. Każdy nasz uczeń posiada unikalny zestaw talentów, zdolności i zainteresowań, które można rozwinąć i wykorzystać w procesie uczenia się. Dlatego właśnie nasi pedagodzy są odpowiednio przygotowani do tego, żeby kształtować w młodych ludziach właściwe zachowanie.   Poprzez rozwijanie typów inteligencji, uczniowie mają możliwość odkrywania swoich mocnych stron i poznania pełnego potencjału. Niektóre dzieci mogą wykazywać silne umiejętności językowe, inne mogą być utalentowane muzycznie, a jeszcze inne wyróżniać się zdolnościami przestrzennymi czy interpersonalnymi. Ważne jest, aby doceniać i wspierać różnorodność tych talentów.

Naszą misją jest RADOŚĆ – NAUKA – PASJA. Uważamy, że w poznawaniu świata najważniejsza jest RADOŚĆ z odkrytej tajemnicy, z osiągniętego celu oraz pokonanej trudności. Robimy wszystko, żeby NAUKA w naszej szkole była najwspanialszą przygodą prowadzącą do poznawania świata, dostrzegania jego piękna i zrozumienia, jaki on jest. Pomagamy odkryć uczniom ich PASJE, dzięki którym mogą z entuzjazmem zmierzać do wyznaczonego celu.

Uczniowie szkoły Józefosław

W rankingu ogólnopolskim zdobyli średnio:

Język polski 92% punktów (średni wynik w Polsce: 66%, średni wynik w Warszawie: 72%)

Matematyka 85% punktów (średni wynik w Polsce: 53%, średni wynik w Warszawie: 67%)

Język angielski 97% punktów (średni wynik w Polsce: 66%, średni wynik w Warszawie: 81%)

Uczniowie szkoły Bemowo

W rankingu ogólnopolskim zdobyli średnio:

Język polski 76% punktów (średni wynik w Polsce: 66%, średni wynik w Warszawie: 74%)

Matematyka 84% punktów (średni wynik w Polsce: 53%, średni wynik w Warszawie: 67%)

Język angielski 96% punktów (średni wynik w Polsce: 66%, średni wynik w Warszawie: 81%)

Uczniowie szkoły Bemowo

W rankingu ogólnopolskim zdobyli średnio:

Język polski 67% punktów (średni wynik w Polsce: 60%, średni wynik w Warszawie: 64%)

Matematyka 73% punktów (średni wynik w Polsce: 57%, średni wynik w Warszawie: 62%)

Język angielski 90% punktów (średni wynik w Polsce: 67%, średni wynik w Warszawie: 72%)

Uczniowie szkoły Józefosław

W rankingu ogólnopolskim zdobyli średnio:

Język polski 73% punktów (średni wynik w Polsce: 60%, średni wynik w Warszawie: 64%)

Matematyka 93% punktów (średni wynik w Polsce: 57%, średni wynik w Warszawie: 62%)

Język angielski 97% punktów (średni wynik w Polsce: 67%, średni wynik w Warszawie: 72%)