W naszych szkołach uczniowie prowadzą OK zeszyt. Zastanawiacie się, jak pomaga on w codziennej nauce ?
Na początku zajęć nauczyciele podają cel lekcji, np: „Potrafię napisać zaproszenie na urodziny”. Dzięki temu uczniowie wiedzą, czego się dzisiaj nauczą.
Następnie wyznaczamy uczniom kryteria sukcesu, czyli NACOBEZU – mówimy, o tym, na co będziemy zwracać uwagę podczas naszej pracy. Dzięki temu dzieci już na początku lekcji wiedzą co powinni zapamiętać i po czym poznają, że zrealizowali swój cel.
Na koniec – uczniowie rozmawiają lub piszą o tym, co najlepiej zapamiętali z zajęć.
Ważnym aspektem OK zeszytu jest również fakt, że uczniowie nie otrzymują za jego prowadzenie ocen tylko INFORMACJĘ ZWROTNĄ od nauczyciela i wiedzą co zrobili dobrze, a nad czym jeszcze powinni popracować, by w pełni opanować materiał i odpowiednio przygotować się do sprawdzianu.
Pamiętajcie, że prowadzenie OK zeszytu to indywidualna sprawa każdego ucznia – dzieci samodzielnie wybierają, w jaki sposób prowadzą swoje notatki.
Zeszyt nie musi być ładny, powinien przede wszystkim pomagać uczniowi UCZYĆ SIĘ i zapamiętywać najważniejsze informacje z lekcji.
IX Turniej Szachowy Szkół Gaudeamus
„Nauczcie dzieci grać w szachy, a o ich przyszłość możecie być spokojni.” (Paul Morphy) Miło nam poinformować, że już 22 czerwca (sobota) w godz. 9:30-16:00